Hi thur, I'm Mimiey Azra,16 and Malaysian too. This is not my journal or diary. This is just some random things I wanna share. I've nothing to describe myself, so you tell me,can ya? Poeber Elon ♥

Thursday, December 1

This is life, my life..

Aku baru 15.Result PMR pun belum keluar lagi. Orang cakap aku masih kecik. Ye, memang aku masih kecik.Bukan ke orang yang masih kecik diberi tumpuan oleh ibu bapa? Aku betulkan? Haha.

Sekarang ni aku nak cerita pasal perasaan, perasaan yang dah lama aku pendam. Benda ni mula aku perasan masa darjah 3-4 dulu. 

Apa perasaan korang bila ibu bapa sendiri tak percayakan korang?
Meh sini aku bagi jawapan, Apa aku rasa? Aku rasa macam orang asing! Siapa aku ni?Anak dorang! Dara daging siapa aku ni?Ibubapa aku. Siapa lagi yang nak percaya aku kalau bukan parent kita sendiri. Haa?! Fikir. Aku nii masih berperasaan!

Apa perasaan korang bila terima makian dari ibubapa?
Aku jawab ye? Mama, Papa, Mimie ni siapa ye? Batu?Tunggul?Mama selalu cakap tak elok mencrut dekat orang.Jangan ajar orang mencarut semua tapi... apa semua ni?Laju je keluar semua makian dari mulut mama dengan papa. Mimie ada perasaan jugak maa.Selama ni mimie diam ma. Mimie taknak melawan. Tapi, bila 2 tahu dulu mama cakap mimie ni anak derhaka, time tulah mimie tersedar. Mimie ni tak berguna. Mimi SENGAJA main main selama mimie dekat sekolah menengah. Mimie buat macam macam nak dapatkan tumpuan mama dengan papa. Apa yang mimie dapat? Makian, hilang kepercayaan dari korang :') 

Apa perasaan bila kita hilang arah tujuan?
Every single day ma. Mimie terfikir nak mnta maaf dekat mama, mimie nak tahu apa salah mimie sampai semua orang benci mimie maa. Mimie ni teruk sangat ke ma????!!!!!!!!!!

Ya Allah, kadang kadang aku terfikir nak bunuh diri. tapi aku fikirkan semula apa guna aku buat semua tu? Dosa besar. Aku penat sangat. Terlalu penat. Jangan samakan mimie dengan orang lain. Mimie penat mencari,penat mencari seorang kawan yang faham mimie. Yang akan ada dengan mimie sepanjang masa,Tahu  tak mimie tak sedar mmie jumpa dia 5 tahun dulu. HATI. setiap kali mimie sedih, mimie cakap dengan hati mimie. Mimie tanya dia kenapa mimie macamni. haha, tak sangka dia bagi mimie macam2 jawapan.

Sebenarnya mimie dah lama tak dengar mama puji mimie. Mimie kalahkan Cypa, Eira time UPSR langsung mama tak cakap apa. Diam je eh maa? Paa? Kalau orang lain buat semua korang puji. Mimie buat? Ada pujji? Haram takda.Mimie buat yang terbaik maa. Mimie usaha. Tapi, satu family langsung tak hargai mimie. Setiap benda yang mimie minta dekat mama, jadi ungkitan. Ya Allah...  adik2 semua okay je. Sampai dekat mimie, macam2.

Mimie ni bawak sial ke maa? paa? Dari dalam perut lagi mimie dah menyusahkan mama dgn papa. Sakit tu, sakit ni. Mesti terlintas dekat hati mama dengan papa nak bagi mimie mati je kan?Mesti pernah punya!

Anak, ye mimie sebagai anak nak minta maaf dekat maaf dari hujung rambut sehingga hujung kaki.Mimie banyak buat salah dengan mama dengan papa. InsyaAllah mama,papa, kalau umur mimie panjang, ada duit,mimie hantar mama dengan papa pergi haji. Ini impian yang dah lama terpahat dalam hati ..

Kalau mimie dah takda, tolong ingatkan keluarga mimie baca post ni. Mimie minta tolong. Pastikan ye?Terima kasih :')

Lepas nak luahkan semua dekat sini mimie tenang. Setenang yang mngkin. Maybe mimie nak makan balik kot. Yelah dah dua hari tak makan nasi semua tu. Makan apa? Roti 2keping then yeah... I'm so damn lega now...