Hi thur, I'm Mimiey Azra,16 and Malaysian too. This is not my journal or diary. This is just some random things I wanna share. I've nothing to describe myself, so you tell me,can ya? Poeber Elon ♥

Monday, April 11

PELIKS !

Bayang orang tua-tua sampaikan dekat kita peribahasa yang memang sanga sesuai dengan masyarakat sekarang . paling aku tak boleh lupa bila arwah atuk aku cakap " Mimie , ingat tau . kerana mulut badan binasa " Mana aku nak lupa pesanan-pesanan arwah .

Kalau ikutkan hati memang marah , tapi nak buat macam mana bende dah jadi . Aku menangis keluar air mata darah sekali pun takde apa yang boleh putarkan balek masa . Aku dah jumpa penyelesaian yang sangat mudah . Hanya perlukan insan yang bergelar guru saja sudah kembalikan memori aku yang dulu . " Cari semula mimie yang dulu , mimie yang saya kenal masa form1 dahulu , Masa tu mimie masih bijak laksanakan tanggungjawab dan sangat menarik orangnya " Sapa tak menangis bila guru dia cakap macam tu dekat dia ? Sape ? Meh aku nak cepuk ! Sebak sangat hati aku ceritakan apa masalah aku . Takde seorang pun insan kat dunia ni tahu rahsia aku ni . Guru yang bernama Pn Surayya sahaja :')

Terima kasih , saya takda tempat mengadu . Cikgulah tempat saya sekarang . Besar hajat saya cikgu . Cikgu saja yang tahu . Cikgu tulang belakang saya disaat saya lemah . Mengalir semua air mata aku .

Makin lama makin aku sakit hati pulak dengan kau sorang ni . Takpe , aku relex je kau nak cakap apa . Kalau kau dah benci aku memang kau cakap macam tu lah kan pasal aku . Heshh , dulu aku selalu gelak bila dengar je nama kau . But now , SORRY DERR ! WA KESAH APA SAMA LU !

Orang yang aku sangkakan baik boleh diharap . Pehhhh , kaulah musuh dalam selimut yea ? It's okey ! Everything just fine . aku boleh hidup selagi kau tak curi oxygen yang aku perlukan ! Muahaha , tak boleh belah betul aku ni . Jangan kau sangka air yang tenang tiada buaya . Ada udang disebalik batu . Harapkan pagar , pagar makan padi . kerana setitik nira rosak susu sebelanga .

Semua peribahasa tuh , semua dengan orang macam kau . But yeahhh ! Aku puas bila ada orang yang masih sokong aku walau aku dijatuhkan . terima kasih cikgu , terima kasih kau , kau dan kau . Kesilapan membuatkan aku lebih matang . Kalau aku salah , tak berat mulut aku meminta maaf , Kalau aku salah tegurlah . Kalau kau rasa aku ni tak layak hidup . Kau bunuh aku .

*Hidup aku kembali ke asal , tetapi tidak seperti dulu dan aku syukur sangat hidup aku sudah banyak pedoman walau hanya hidup kurang dari 15 tahu didunia :) *